Skip to main content

OVERGREASING KILLS BEARINGS

OVER GREASING KILLS BEARINGS

 by: Red Ops / Robco


·    Overfilling bearings with grease is the most common cause of bearing failures.

·    Too much grease in the cavity/bearing will cause more friction to run the bearing and that will result in an increased temperature to levels above the drop point of the grease: oxidation will occur and both the grease and bearing will prematurely fail!

·    Follow the instructions of the bearing manufacturer for greasing quantities as per bearing type and size.

·    Take into consideration the environment, temperature and operating hours.

 


OVER GREASED BEARINGS



PROPERLY GREASED BEARINGS




LE SURGRAISSAGE TUE LES ROULEMENTS

par : Red Ops / Robco

·      Le remplissage excessif des roulements avec de la graisse est la cause la plus fréquente de défaillance des roulements.

·      Trop de graisse dans la cavité/palier entraînera plus de friction pour faire fonctionner le roulement et cela entraînera une augmentation de la température à des niveaux supérieurs au point de chute de la graisse : une oxydation se produira et la graisse et le roulement échoueront prématurément 

·      Suivez les instructions du fabricant du roulement pour les quantités de graissage selon le type et la taille du roulement.

·      Tenir compte de l'environnement, de la température et des heures de fonctionnement.


ROULEMENTS SURGRAISSÉS



ROULEMENTS CORRECTEMENT GRAISSÉS





Comments

Popular posts from this blog

Que signifie "Fire-Safe" pour le choix d'un joint d'étanchéité ?

 Dans le processus de sélection des matériaux de joints, de nombreuses questions portent sur le terme "sécurité incendie". Examinons brièvement les deux méthodes d'essai au feu les plus couramment utilisées pour les joints : API 6FA ET API 607. API 6FA : Le test 6FA-re de l'American Petroleum Institute est utilisé pour qualifier les vannes destinées aux procédés chimiques. La bride est assemblée selon les procédures de boulonnage appropriées et tous les paramètres tels que la contrainte et le couple sont enregistrés. Des thermocouples sont montés à 1 pouce de l'extérieur de la bride (figure 1). La vanne est enveloppée d'une flamme à l'aide de quatre brûleurs au propane disposés symétriquement autour de l'extérieur de la bride. La température de la flamme doit être comprise entre 1400ºF et 1800ºF (moyenne des deux thermocouples) pendant une période de combustion de 30 minutes à partir de l'allumage. La température est maintenue et aucune valeur n...

Which Removable Insulation Cover Materials to chose?

Flexible, removable insulation covers find application in heavy industries where swift or regular access to equipment is essential. These covers are crucial for insulating heat (or cold) to ensure safety, energy efficiency, and precision in industrial processes. A common inquiry revolves around the choice of fabric under specific circumstances. One pivotal factor to contemplate is whether the material is in direct contact with the equipment or exposed to external elements.   Presented below is a Decision Table to assist you in making informed choices:   Link We hope this table will facilitate your choice next time you require flexible removable cover insulation. Call Robco or Prodimax if you need further information.

What does Fire-Safe mean when choosing a Gasket?

  In the process of gasket material selection, many inquiries point to the term “fire-safe”. Lets briefly look at the two most commonly used gasket fire testing methods: API 6FA & API 607. API 6FA: The American Petroleum Institute’s 6FA-re test is used to qualify valves for chemical process service.  The flange is assembled using proper bolt-up procedures and all parameters such as stress and torque are recorded. Thermocouples are mounted 1” away from the outside of the flange (Figure 1). The valve is enveloped in flame using four propane burners arranged symmetrically around the outside of the flange. The flame temperature should be 1400ºF to 1800ºF (average of the two thermocouples) for a burn period of 30 minutes from ignition. The temperature is maintained with no reading less than 1300ºF. An internal water pressure amounting to 75% of the flange rating is applied throughout the test and the leakage rate is continually measured. The test rig is then allowed t...